Klachtenregeling

  • Image 01

    Dichterbij·dan·je·denkt

  • Image 02

    Zorg·op·maat

  • Image 03

    De·kracht·van·samen

  • Image 04

    Dichterbij·dan·je·denkt

  • Image 05

    Zorg·op·maat

  • Image 06

    De·kracht·van·samen

Een klacht en dan?

De professionals van ThuisTeamJeugd proberen u zo goed mogelijk te begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over deze begeleiding omdat u bijvoorbeeld een meningsverschil heeft of het niet eens bent met een genomen beslissing. Wilt u hier iets mee doen, dan is het goed om te weten welke stappen u het beste kunt doorlopen en waar u met een officiële klacht terechtkunt.

 

De eerste stap: Bespreekbaar maken

Heeft u een klacht dan is het verstandig om die meteen bespreekbaar te maken. Een goed gesprek is namelijk vaak het begin van een prettige oplossing.
Bespreek uw klacht daarom eerst met de direct betrokken professional. Komt u er samen niet uit? Dan maakt de begeleider samen met u een afspraak met zijn of haar leidinggevende om de klacht verder te bespreken.

 

Nog geen oplossing? Stap naar de klachtencommissie

Bent u ondanks deze zorgvuldige aanpak nog niet tot een oplossing gekomen, dan kunt u overwegen om een formele klacht in te dienen bij de klachtencommissie. Dit is een onafhankelijke instantie met geheimhoudingsplicht die kosteloos uw klacht in behandeling neemt. Een klacht indienen kan schriftelijk per e-mail aan de voorzitter van de klachtencommissie:
De heer R. Volkers, E-mailadres: richardvolkers@ziggo.nl. U hoort zo snel mogelijk of uw klacht in behandeling wordt genomen. Ook wordt degene over wie u een klacht indient op de hoogte gebracht. Wordt uw klacht inderdaad in behandeling genomen, dan krijgt u nog de gelegenheid deze verder toe te lichten. Binnen 2 maanden doet de klachtencommissie een uitspraak. Uitgebreide informatie over deze procedure vindt u in het Klachtenreglement van ThuisTeamJeugd.

 

Hulp nodig bij een klacht?

Kunt u wat ondersteuning gebruiken bij het bespreekbaar maken of indienen van uw klacht? Een vertrouwenspersoon van het AKJ (www.AKJ.nl) is altijd bereid om u verder te helpen. Het AKJ is onafhankelijk en heeft geen verbinding met jeugdhulporganisaties, de Raad voor de Kinderbescherming, pleegzorgorganisaties of jeugd- en wijkteams. Het AKJ helpt iedereen zonder oordeel, en dat is altijd gratis.
Contact opnemen kan via telefoonnummer 088-555 1000 of e-mailadres info@akj.nl.

 

Meer informatie of volledig klachtenreglement doorlezen?

Meer informatie over het indienen van een klacht bij de onafhankelijke klachtencommissie vindt u in het Klachtenreglement
U kunt ook contact opnemen met Daphne thoe Schwartzenberg via telefoonnummer 020-412 12 00.